Målrettet og resultatorientert bannerannonsering i de største nettsavisene
Ønsker du å vise fram dine produkter eller tjenester? Eller hva bedriften din står for?
Med Google Displaynettverk kan du vise målrettede bannerannonser til folk mens de surfer på favorittnettstedene sine, viser en YouTube-video til en venn, sjekker Gmail-kontoen sin, eller bruker apper og mobilenheter.
De fleste store nettsteder og nettaviser, også de som selger annonser selv, har en andel annonseplass tilgjengelig for auksjonssalg gjennom Googles annonseringsnettverk. Til forskjell fra å kjøpe annonseplass direkte hos én nettavis, får du dermed visninger på eksempelvis tv2.no, dagbladet.no, proff.no, smp.no, gjennom ett kjøpspunkt.
På den måten møter du målgruppen der de befinner seg, og ikke bare dersom de tilfeldigvis leser en gitt avis. I tillegg får du gjerne den samme annonseplassen til en rimeligere penge enn ved direktekjøp hos nettavisene.
Med Google Ads kan du måle hvorvidt du når målene du har satt deg. Du kan se hvilke nettsider annonsene dine blir vist på, hvilke annonser du oppnår flest klikk med, og hvilke nettsteder hvor du oppnår den høyeste verdien til den laveste kostnaden.